Crisiscommunicatie bij gevoelige consumentenklachten
Jouw communicatie kan de relatie met jouw consument maken of kraken, zeker als het gaat om een gevoelige klacht. Wat doe je als een consument in het ziekenhuis belandt na een besmetting door één van jouw producten? Of als een marketingcampagne onverwacht in het verkeerde keelgat schiet?

Crisiscommunicatie naar de consument is een is een delicate evenwichtsoefening. Je wil enerzijds de belangen van jouw organisatie behartigen, anderzijds wil je de consument aan jouw kant houden. Dit vereist een communicatiestrategie die op voorhand uitgekiend is.
In de praktijk blijkt echter dat veel voedingsbedrijven onvoldoende voorbereid zijn op consumentencrisissen. Kernboodschappen, holding statements en verspreidingsstrategieën worden vaak pas op het laatste moment samengesteld. Dit ad-hoc optreden zorgt voor onnodige stress en onzekerheid, vooral wanneer het kritische oog van de media meekijkt.
Wil je jouw team beter voorbereiden op vlak van crisiscommunicatie?
Schrijf je nu in