Pepsico

In mei vorig jaar engageerde PepsiCo zich, naast het engagement dat de industrie onder leiding van Fevia en Comeos nam, om ook als bedrijf bewuster om te gaan met verpakkingen. PepsiCo erkent de huidige uitdagingen en ergernissen rond zwerfvuil en plastic en wil daarom zijn steentje bijdragen. Dit deden wij door acties te voeren op de vier pijlers van het engagement van Fevia/Comeos: preventie en eco-design, recyclage, samenwerking met lokale partners en het gebruik van onze communicatie en marketing om consumenten te informeren.

PepsiCo heeft een duurzame visie om een wereld te bouwen waarin kunststoffen nooit afval zou moeten worden. PepsiCo wil dit bereiken door het verminderen, recycleren en opnieuw uitvinden van plastic verpakkingen. Om hiertoe te komen stelde PepsiCo de volgende doelstellingen op met betrekking tot verpakkingen die onderdeel uitmaken van ons duurzaamheidsagenda:

  • 100% van onze verpakkingen zullen recycleerbaar, composteerbaar of biologisch afbreekbaar zijn tegen 2025.
  • 25% gerecycleerd materiaal in al onze plastic verpakking tegen 2025.
  • 50% gerecycleerd materiaal in al onze PET verpakkingen tegen 2030 (intermediaire doelstelling van 45% tegen 2025).

Voor meer info over het duurzaamheidsagenda van PepsiCo kan je steeds terecht op www.pepsico.be.

Acties