Export is de motor van de groei van de Belgische voedingsindustrie. Om de export verder de stimuleren, stelt Fevia samen met de overheidsinstanties bevoegd voor internationaal ondernemen elk jaar een actieplan op met infosessies, buitenlandse handelsmissies, beursdeelnames en promotie-events. Ontdek wat 2019 voor u in petto heeft!
In december 2017 presenteerde Fevia “Food2025. An export strategy for the Belgian food industry”. Met deze langetermijnstrategie slaat de voedingsindustrie de handen in elkaar met de overheidsinstanties bevoegd voor internationaal ondernemen, om de export van Belgische voeding en dranken verder te stimuleren. De sector wil een jaarlijkse groei van de export met gemiddeld 5% aanhouden, om zo tegen 2025 een omzet van 35 miljard euro uit export te genereren. Om deze ambitie te realiseren, zet Food2025 5 strategische doelstellingen voorop, die worden gerealiseerd door jaarlijkse actieplannen.
Een greep uit de plannen voor 2019:
- Infosessies rond de Brexit, de VS, Japan, Latijns-Amerika en China
- Promotie-events tijdens missies naar Mexico, Zuid-Korea en China
- De food.be brochure met alle Belgische deelnemers aan ANUGA 2019
- Een update van de bedrijfsgegevens op de nieuwe website www.food.be, gerichte communicatie naar ons doelpubliek van buitenlandse importeurs en evenementenpagina’s voor alle belangrijke internationale beurzen
Ontdek hier het volledige Actieplan 2019
Leest u er ook graag de Food2025 exportstrategie nog eens op na? Klik dan hier