Bij AB InBev nemen de werknemers jaarlijks deel aan de Grote Lenteschoonmaak. Deze acties doelen enerzijds op het sensibiliseren rond zwerfvuil en anders op het verminderen van zwerfvuil in de omgeving van de brouwerijen en de woonplaatsen van de werknemers.
Als bierbrouwer is AB InBev zich maar al te bewust van de hoge waarde van natuurlijke bronnen en hecht het groot belang aan het behoud en de bewaring hiervan. Trots op de bieren die ze brouwen, maar de lege verpakkingen ervan hebben geen plaats lang de kant van de weg of op openbare plaatsen. Ze moeten worden ingezameld, gesorteerd en gerecycleerd.
Het is daarom dat AB InBev een bijkomend lange termijn engagement wilt aangaan naast dat van de industrie. Met hun eigen wereldwijde duurzaamheidsdoelstellingen neemt het haar verantwoordelijkheid op om duurzame oplossingen te vinden voor het zwerfvuilprobleem. De focus ligt op sensibilisering en preventie waarvoor marketingtools worden aangesproken, ingezet op innovatie en samen wordt gewerkt met externe partners. In combinatie met het engagement van de industrie hoopt AB InBev hiermee een echt verschil te kunnen maken en een constructieve oplossing te vinden in de strijd tegen zwerfvuil.