In mei organiseerde PepsiCo een 'Purpose Week' voor alle medewerkers uit de hoofdkantoren in de Benelux om een diepgaande kijk te krijgen in de belangrijkste onderwerpen van PepsiCo’s duurzaamheidsagenda en de nieuwe missie en visie. De ‘Purpose Week’ ging van start met een externe ‘Purpose Day’ waarin PepsiCo in gesprek ging met verschillende academici, retailers en andere bedrijven uit de voedingsindustrie. Verder in de week werden er interactieve workshops georganiseerd rond zelfde thema’s.
PepsiCo’s doel met het organiseren van deze week is om al haar medewerkers te informeren en op te leiden rond verschillende duurzaamheidsonderwerpen zoals recyclage, verschillende verzamelsystemen, rPET, leven zonder afval, etc. PepsiCo is er van overtuigd dat na het organiseren van deze week, haar medewerkers allemaal ‘Planet Heroes’ zijn geworden en de verduurzamingsvisie mee nemen in zowel hun professionele werk als privélevens.
Volgend op de ‘Purpose Week’, organiseert PepsiCo dit najaar ook een 'Purpose Roadshow' voor de 5 Benelux fabrieken. In deze fabrieken wordt er steeds in shiften gewerkt, omdat je de werknemers moeilijk een hele dag uit de productieomgeving te halen. Als alternatief maakte PepsiCo daarom een videopresentatie regelde ze externe sprekers om ook zo haar fabrieksmedewerkers mee te krijgen in de duurzaamheidsreis.