#LaatOnsNietVallen: deze 17 bekende merken roepen zwerfvuil een halt toe

31.01.2023

Ook in 2023 engageren onze voedingsbedrijven zich om zwerfvuil in België een halt toe te roepen. Ze zetten daarvoor nog harder hun merkkracht in met de campagne #LaatOnsNietVallen, die Fevia vorig jaar lanceerde. Momenteel scharen al 17 bekende merken zich achter de campagne. Zowel in het straatbeeld als op sociale media laten ze de consumentenoproep ‘Laat ons niet vallen’ luid en duidelijk weerklinken.

17 bekende merken sturen krachtige boodschap uit

AB InBev, Alken-Maes, Coca-Cola, Danone, PepsiCo, Spadel, Mondelez en Nestlé: deze bedrijven stuurden via hun merken op een creatieve manier de belangrijke boodschap ‘Laat ons niet vallen’ uit naar de consument. Jij zag het wellicht ook: via reclameborden in het straatbeeld of in je feed op Instagram, Facebook, Twitter, TikTok of LinkedIn.

Ann Nachtergaele, Environmental & Energy Affairs Director van Fevia: “De Belgische voedingsindustrie neemt al jaar en dag de handschoen op in de strijd tegen zwerfvuil. Vandaag gaan we daarin nog een stapje verder. We geloven dat de vele merken van onze voedingsbedrijven de consument kunnen nudgen om hun verpakkingen ook goed te sorteren buitenshuis.”

De boodschap ging niet onopgemerkt voorbij. De online campagnes bereikten gemiddeld zo’n 105.356 personen. De 3.951 affiches in het straatbeeld richtte zich naar 5 miljoen personen tussen de 18 en 54 jaar.

Wil jouw bedrijf ook meedoen aan de campagne?

Als industrie hebben we al veel gedaan om onze verpakkingen recycleerbaar, herbruikbaar en biologisch afbreekbaar te maken... en om zwerfvuil te bestrijden. Maar dit is nog steeds niet genoeg. De overheid, waaronder verschillende ministers, pleiten er nadrukkelijk voor dat voedingsbedrijven nog actiever consumenten informeren over de juiste manier om met verpakkingen om te gaan. 

Fevia ontwikkelde daarom met en voor haar leden de creatieve campagne “Laat ons niet vallen”. Daarmee helpen we ook jouw bedrijf om op sociale media kanalen de superkrachten van je merken en producten in te zetten in de strijd tegen zwerfvuil. 

De campagne zelf is heel eenvoudig toe te passen! Centraal staat een video en een visual die je kunt aanpassen op maat van jouw merk en waarmee je consumenten uitnodigt om mee het goede voorbeeld te tonen. Let op: dit is geen Fevia-campagne, maar een campagne waarmee jij als voedingsbedrijf aan de slag kunt gaan.

Het is nog niet te laat: neem deel aan de campagne en download de toolkit