De Belgische voedingsindustrie is een vat vol prachtige verhalen en die zetten we ook deze week in de kijker met de food.be snacks: een reeks vol hapklare verhalen rond nieuwe investeringen, inspirerende innovaties, duurzame oplossingen, (internationale) erkenningen en meer van dat lekkers. Op het menu van deze week: Spadel en Barry Callebaut. Laat ze je smaken!
De neus van Spadel wijst in de groene richting
Tien jaar geleden startte Spadel met een duurzaamheidsstrategie, die een aantal Europese primeurs opbracht voor de waterproducent. Zo werden in 2020 alle merken van de groep 100% klimaatneutraal. Daarnaast behaalde Spa Monopole de allerhoogste erkenning voor een duurzaam waterbeheer. Maar daar eindigt het niet, integendeel. Spadel streeft naar de hoogste standaarden inzake duurzaam ondernemen.
Barry Callebaut ziet het groots in België
Op de wereldkaart is België amper een stippeltje groot, maar dat weerhoudt Barry Callebaut Group er niet van om met grootse plannen in ons land uit te pakken. Na onder andere de lancering van de eerste ruby chocolade en van ‘s werelds grootste distributiecentrum voor chocolade kondigde Barry Callebaut onlangs aan dat ze het Antwerpse Europe Chocolate Company (ECC) overneemt.
Heeft jouw voedingsbedrijf ook iets te delen?
Ontdek hier wat onze 4 content formats voor jou kunnen betekenen