De Belgische voedingsindustrie is een vat vol prachtige verhalen en die zetten we ook deze week in de kijker met de food.be snacks: een reeks vol hapklare verhalen rond nieuwe investeringen, inspirerende innovaties, duurzame oplossingen, (internationale) erkenningen en meer van dat lekkers. Op het menu van deze week: Manna Foods en Couplet Sugars. Laat ze je smaken!
Manna Foods groeit en breidt uit
Ook sauzenproducent Manna Foods voelde de impact van de sluiting van de horeca. Toch kent het bedrijf een lichte groei: “Ondanks de coronacrisis sluiten we 2020 af met een lichte groei van zo’n 3%. Niet omdat we gespaard zijn gebleven, integendeel. Mijn team is weerbaar en het is dankzij hen dat we de crisis hebben doorstaan”, vertelt CEO Sylvie Van den Broeck. En wat brengt 2021 voor het bedrijf?
Couplet Sugars blijft werken aan energiebesparing
Voedingsbedrijven blijven werken aan een doeltreffender energieverbruik en aan een lagere CO2-uitstoot. Kijk maar naar het Waalse familiebedrijf Couplet Sugars. “Energie besparen zit in de genen van ons bedrijf. In 2019 verbeterde Couplet Sugars haar energie-efficiëntie met 43% ten opzichte van 2005, terwijl de oorspronkelijke doelstelling 26% bedroeg”, vertelt projectverantwoordelijke Bénédicte Streel.
Heeft jouw voedingsbedrijf ook iets te delen?
Ontdek hier wat onze 3 nieuwe content formats voor jou kunnen betekenen