Het Waalse familiebedrijf Food n’Joy produceert taartenbodems, nougat en feestelijke dessertjes voor food professionials. De kmo met 25 werknemers speelt in op de veranderende vraag van consumenten met een aangepaste samenstelling van haar producten en met een gloednieuw gamma bio producten. “In een maatschappij die voortdurend verandert, is het ontwikkelen van nieuwe, innovatieve producten én processen cruciaal om competitief te blijven”, verklaart Arnaud Bonnel, Managing Director van Food n'Joy.
Evenwichtige producten
De consument is op zoek naar meer evenwichtige en duurzaam geproduceerde voeding. Food n'Joy speelt in op die trends met recepten die het zout-, suiker- en vetgehalte zoveel mogelijk beperken. “De consument hecht veel waarde aan een evenwichtige voeding. We passen daarom de samenstelling aan van onze mousses, coulissen en ganaches”, zegt Arnaud Bonnel, Managing Director van Food n'Joy.
De aanpak van het bedrijf is volledig in lijn met het Convenant Evenwichtige Voeding, een vrijwillige overeenkomst tussen de voedingssector en de overheid om samen de gezonde keuze gemakkelijker te maken voor de consument.
Een nieuw bio-assortiment
Tegelijk lanceert de Waalse kmo een gamma van biologische producten. “De vraag naar bio producten neemt toe en de coronacrisis heeft de consumptie van bio- en lokale voeding gestimuleerd. Vandaar de keuze om ons productaanbod uit te breiden met een biologisch gamma.”. Vanaf oktober biedt Food n'Joy biologische desserts aan, gemaakt met witte en donkere chocolade en met puree van framboos en peer.
Uit respect voor het milieu gebruikt het bedrijf altijd recycleerbare glaasjes en verpakkingen. Verder worden alle diepvriesproducten van het merk Rolph&Rolph volgens traditionele methoden gemaakt in de werkplaatsen van het bedrijf in het Waalse Dottignies.
Innoveren om voorop te lopen
Food n'Joy werd -net als veel andere bedrijven- door de coronacrisis getroffen. Toch blijft het bedrijf positief en kijkt ze vooruit. "Wat de grootte van je bedrijf ook is, je moet blijven innoveren om vooruit te gaan. Het komt erop aan om proactief te handelen, ook in onzekere tijden. Ik denk niet alleen aan de coronacrisis, maar bijvoorbeeld ook aan de Brexit!”, aldus Arnaud Bonnel. “Na een terugval moet je kansen proberen creëren, door bijvoorbeeld op alle niveaus van het bedrijf te innoveren: nieuwe producten ontwikkelen, werken aan nieuwe processen en daarop de inhoud van jobs aanpassen, door middel van training”. Het is duidelijk: deze kmo kijkt vastberaden naar de toekomst!