De Belgische voedingsindustrie is een vat vol prachtige verhalen en die zetten we ook deze week in de kijker met de food.be snacks: een reeks vol hapklare verhalen rond nieuwe investeringen, inspirerende innovaties, duurzame oplossingen, (internationale) erkenningen en meer van dat lekkers. Op het menu van deze week: Bio Bakkerij De Trog en PepsiCo. Laat ze je smaken!
Bio Bakkerij De Trog lanceert Belgisch korenbrood
Wat als een landbouwer, molenaar, bakker en verdeler elkaar om de hoek vinden? Dan krijg je een nieuw, Belgisch brood van eigen bodem. “Met ons Belgisch korenbrood garanderen we steevast een korte keten en eerlijke landbouw, investeren we in een lokale biodiversiteit én beperken we onze ecologische voetafdruk”, vertelt Hendrik Durnez, zaakvoerder van Bio Bakkerij De Trog.
Meer evenwichtigere snacks en dranken van PepsiCo
PepsiCo Europe breidt haar voeding- en drankenportfolio uit met nog meer evenwichtigere producten. De afgelopen 10 jaar boekte PepsiCo al een grote vooruitgang: ze werkte aan de vermindering van haar suiker- en vetgehaltes en bracht evenwichtigere alternatieven op de markt. Nu wil zie die weg verder inslaan en tegelijk milieuvriendelijker produceren.
Heeft jouw voedingsbedrijf ook iets te delen?
Ontdek hier wat onze 4 content formats voor jou kunnen betekenen