De Belgische voedingsindustrie is een vat vol prachtige verhalen en die zetten we ook deze week in de kijker met de food.be snacks: een reeks vol hapklare verhalen rond nieuwe investeringen, inspirerende innovaties, duurzame oplossingen, (internationale) erkenningen en meer van dat lekkers. Op het menu van deze week: Chaudfontaine en Agristo. Laat ze je smaken!
Chaudfontaine wil klimaatneutraal zijn binnen 2 jaar
Chaudfontaine, de Belgische producent van mineraalwaters, heeft een stevige ambitie: ze wilt één van de eerste klimaatneutrale CCEP-bottelarijen in Europa worden. Hiervoor zet het merk sterk in op een duurzame bescherming van de bron in Chaudfontaine en op het verduurzamen van verpakkingen en de mineraalwaterbottelarij.
Agristo gaat voor groene energie
Bij Agristo werken ze aan een duurzame toekomst voor het bedrijf, met hergebruik van water en alternatief transport. En voortaan produceert de diepvriesaardappelproducent ook haar eigen, groene energie. Dankzij de investering in gloednieuwe zonnepanelen vermijdt Agristo jaarlijks meer dan 700 ton CO₂.
Heeft jouw voedingsbedrijf ook iets te delen?
Ontdek hier wat onze 4 content formats voor jou kunnen betekenen