De Belgische voedingsindustrie is een vat vol prachtige verhalen en die zetten we ook deze week in de kijker met de food.be snacks: een reeks vol hapklare verhalen rond nieuwe investeringen, inspirerende innovaties, duurzame oplossingen, (internationale) erkenningen en meer van dat lekkers. Op het menu van deze week: Tiense Suiker en AB InBev. Laat ze je smaken!
Biet it: Tiense Suiker investeert in productiesites
In aanloop naar de bietencampagne investeert Tiense Suiker traditioneel miljoenen euro’s om de organisatie en werking ervan in goede banen te leiden. “De preventieve onderhoudswerken zijn cruciaal voor het goede verloop van de campagne. Jaarlijks investeren we meer dan 15 miljoen euro in onze verwerkingssites, en dat werpt z’n vruchten af”, vertelt Jan Ingels, directeur van Tiense Suiker.
België, het land van onderzoek en ontwikkeling voor AB InBev
België is niet alleen het land van het bier, maar ook het land van innovatie. Daarom kiezen voedingsbedrijven bewust voor om hun R&D-centrum in België te vestigen, net zoals AB InBev. Van nieuwe bieren tot verpakkingsinnovaties: de masterbreinen hierachter verschuilen zich in het Global Innovation & Technology Center (GITEC) in Leuven. Welke innovaties bracht AB InBev recent op de markt?
Heeft jouw voedingsbedrijf ook iets te delen?
Ontdek hier wat onze 3 content formats voor jou kunnen betekenen