Unilever, eigenaar van merken zoals Solero, Magnum, Hellmann's en Be Better, lanceert nieuwe ambities om haar plasticafval te verminderen en bij te dragen aan de transitie naar een circulaire economie voor plastic.
Unilever zal tegen 2025:
- het gebruik van nieuw plastic halveren, door het absolute gebruik van plastic verpakkingen met meer dan 100.000 ton te reduceren en het gebruik van gerecycleerd plastic sneller te laten groeien.
- meer plastic verpakkingen helpen inzamelen en verwerken dan het verkoopt. Dit houdt in dat Unilever tegen 2025 jaarlijks ongeveer 600.000 ton plastic zal helpen inzamelen en verwerken. Dit zal worden gerealiseerd via investeringen en partnerschappen die de infrastructuur voor afvalbeheer verbeteren in veel van de landen waarin Unilever opereert.
Unilever is daarmee het eerste grote wereldwijde consumentengoederenbedrijf dat zich verplicht tot een absolute reductie van plastic in haar portfolio.
Eerder verbond Unilever zich om ervoor zorgen dat alle plastic verpakkingen herbruikbaar, recycleerbaar of composteerbaar zijn tegen 2025 en dat het bedrijf ten minste 25% gerecycled plastic in haar verpakkingen zal gebruiken. Unilever bevestigde op schema te liggen om deze reeds aangekondigde doelstellingen te realiseren.
Meer info vind je in dit persbericht of op de website van Unilever.