Waarom het veranderen van ons eigen gedrag essentieel is voor het behoud van de toekomst

15.07.2019

Met bijna zeven miljard mensen op aarde is het voor ieder van ons een taak om er goed voor te zorgen. Als 's werelds grootste levensmiddelen- en drankenproducent zet Nestlé zich in voor het behoud van het milieu, het efficiënt gebruik van natuurlijke hulpbronnen en het minimaliseren van de impact ervan op het milieu. Nestlé gelooft dat de beste manier om een toekomst zonder verspilling te creëren, het aanmoedigen van nieuw gedrag is, en dit engagement geldt ook voor al haar medewerkers. Daarom heeft Nestlé ter gelegenheid van de Wereldmilieudag in juni 2019 haar medewerkers meer bewust gemaakt van deze problematiek, door een eigen Milieuweek te organiseren. Een bewustwording van de strijd tegen afval (en specifiek plastic afval) en recyclage.

Nestlé organiseert clean-up operaties

Twee "Clean Up"-operaties werden georganiseerd met werknemers op vrijwillige basis, waarbij meer dan 150 kg afval werd verzameld in de buurt van de hoofdzetel in Anderlecht en de waterbottelarij in Etalle in de provincie Luxemburg. Afval die vervolgens werd gesorteerd.

Met de partners - NGO Sea First Foundation, Ecosmart, Fost Plus, Good Planet - Chiers-Semois Contract - organiseerde Nestlé debatten, workshops en activiteiten gericht op recycling en bewustmaking van plastic afval in de oceanen.

Dit initiatief blijft niet beperkt tot één week. Nestlé organiseert in de toekomst voortdurend kleine of grote, lokale of wereldwijde maatregelen nemen op het gebied van het milieu.