Binnenkort is het zover: op vrijdag 26 juli worden de Olympische Spelen officieel geopend in Parijs, ook food.be is van de partij. Als officiële partner van het Lotto Belgium House, dé hotspot voor de Belgische atleten en hun supporters, zetten we de troeven van de voedingssector wereldwijd in de kijker. Want samen prestaties vieren, dat doe je met Belgische voeding en dranken!
Over food.be
‘Food.be’ is het merk dat we gebruiken om de kwaliteit, innovatie en duurzaamheid van Belgisch eten en drinken te promoten onder het motto ‘Small country. Great food’. Food.be werd opgericht door Fevia, de federatie van de Belgische voedingsbedrijven, en als stem van de Belgische voedingsbedrijven vertegenwoordigen we meer dan 1.400 bedrijven die kwaliteitsvolle en innovatieve voeding en dranken produceren in België.
Belgische voeding en dranken op de kaart
Zeventien dagen lang zullen niet alleen 122 Belgische topatleten ons land vertegenwoordigen, maar ook food.be zal aanwezig zijn om onze lekkere voeding en dranken bij het internationale publiek te promoten. Want op onze voeding en dranken mogen we fier zijn, in binnen- en buitenland! Als officiële partner van het Belgium House in Parijs, ontvangen wij jou graag aan onze stand tussen 26 juli en 11 augustus.
Bart Buysse, CEO van Fevia: “Wij zetten er onze Belgische voeding en dranken letterlijk op de kaart. België staat bekend om zijn ‘klassiekers’, de speciaalbieren, wafels, frietjes en chocolade. Maar we hebben nog veel meer kwalitatieve voeding en dranken in de aanbieding! Wist je bijvoorbeeld dat België de grootste Europese exporteur van diepvriesgroenten en -fruit is? En dat we koploper zijn in de ontwikkeling van plantaardige proteïnedrank? Onze stand beeldt de verschillende sectoren en food heroes uit, die dag in dag uit lekkere en voedzame voeding en dranken op tafel zetten. Het geheime ingrediënt? Onze Belgische knowhow!”
Trending: alcoholvrij, glutenvrij, veggie en recyclage
De Olympische Spelen zijn hét moment bij uitstek om de actuele trends in voeding en dranken in de kijker te zetten. Zo zetten AB InBev en Brouwerij De Halve Maan volop in op alcoholvrij bier. Dat past perfect bij sporters die genieten van de smaak van bier in het kader van een evenwichtige levensstijl. Ook glutenvrije voeding is here to stay. De glutenvrije snoepjes van Joris Sweets zijn er maar al te graag bij. En ook de veggie trend is een blijvertje, getuige de plantaardige Manna sauzen.
Bij Coca-Cola zetten ze al decennialang in op herbruikbare verpakkingen en recyclage. Tijdens deze Spelen is dat niet anders: de herbruikbare bekers en flessen zullen 100% uit rPET bestaan. Daarnaast kunnen uiteraard internationaal gerenommeerde producten zoals deze van Meurisse en Jules Destrooper niet ontbreken in het Lotto Belgium House. Een volledig overzicht van de aanwezige bedrijven vind je hier.
Smaakt dat naar meer? Volg ons op Instagram