PepsiCo moedigt de evenwichtige keuze aan

04.10.2023

De Belgische voedingsindustrie wil de gezonde keuze makkelijker maken. Voeding- en drankenproducent PepsiCo biedt daarom suikervrije alternatieven aan en zet belangrijke stappen om suiker te reduceren in haar producten. Ook wil PepsiCo tegen 2025 een waaier aan evenwichtige tussendoortjes aanbieden.

Suikervrije alternatieven en blijven inzetten op suikerreductie

Met campagnes onder de slogan “Maximum taste, Zero sugar” staan gezondere keuzes voor de consument al 8 jaar centraal bij het bedrijf. In 2022 bestond het assortiment van Pepsi-producten voor 89% uit suikervrije alternatieven.

Ook op het vlak van suikerreductie zet PepsiCo belangrijke stappen. Met de doelstelling om het suikergehalte van het drankenportfolio te verlagen met 25% tegen 2025 en met 50% tegen 2030, zit het bedrijf mooi op koers. Begin 2022 werd er een gemiddelde suikerreductie van 20% bereikt.

Evenwichtiger tussendoortjesaanbod

 

Nog een doelstelling tegen 2025 is om een waaier aan gezondere tussendoortjes aan te bieden. De producent werkt volop aan de ontwikkeling en herformulering van producten die voldoen aan Nutri-Score B of beter. In 2022 werd Lay’s Oven Baked in de Noordwest-Europese markten geherformuleerd naar Nutri-Score B.

PepsiCo gaat verder op de ingeslagen weg: ze blijft innoveren en herformuleert een reeks van haar snacks met Nutri-Score D of E naar Nutri-Score C of beter. De gezondere tussendoortjesmerken Snack-a-Jacks, PopWorks en Duyvis in Noordwest-Europa bieden sinds 2022 nieuwe producten aan met een Nutri-Score B.

Ook het Lay’s- en Doritosgamma wordt aangepakt: het zout- en verzadigd vetgehalte van een aantal producten wordt naar omlaag gehaald. Verder evolueren de ontbijtgranen mee. In 2022 introduceerde PepsiCo een nieuwe Quaker Cruesli-variant zonder toegevoegde suikers met een Nutri-Score A.

Ontdek meer over onze gerelateerde thema's: 
Voeding en gezondheid
Meer bite-size nieuwtjes van onze bedrijven: 
food.be snacks