De Belgische voedingsindustrie is een vat vol boeiende verhalen! Doe even je keukenkast of je koelkast open: iedereen heeft producten in huis die door één van onze honderden Belgische producenten werden gemaakt. Achter elk van die producten schuilen boeiende verhalen die vaak beginnen in een voedingsfabriek. In 2020 lanceerden we 3 nieuwe reeksen die we verspreiden via de websites van Fevia en promotiemerk food.be. Zo krijg je, geheel coronaproof, een blik achter de schermen. We laten je zien wie de helden zijn die de kwaliteit van onze voeding bewaken, het productieproces steeds duurzamer maken, innovaties ontwikkelen en de wereld veroveren vanuit ons klein landje.
Stil je honger met de food.be snacks
Met de food.be snacks zetten we wekelijks verhalen van onze bedrijven in de kijker. Geniet van de hapklare verhalen rond nieuwe investeringen, inspirerende innovaties, duurzame oplossingen, (internationale) erkenningen en meer van dat lekkers.
Zo zamelde de kmo Brouwerij Verhaeghe-Vichte geld in via de verkoop van exclusieve bierkistjes voor onderzoek naar de strijd tegen het coronavirus. Nestlé creëert dan weer 625 nieuwe job opportuniteiten voor jongeren in ons land. En vleesbedrijf Dekeyzer-Ossaer? Die boekt successen dankzij e-commerce.
Onze helden aan het woord in de food.be voices
In deze videoreeks laten we de talenten van een voedingsbedrijf zelf aan het woord. Wist je dat gevogelteproducent Volys vanuit Lendelede kalkoenspek introduceerde op de Belgische markt? En dat het familiebedrijf Food n’Joy vooral met Belgische grondstoffen heerlijke aperitief- en dessertspecialiteiten maakt?
The Best of Belgium: small country, great food!
Wij Belgen houden van onze voeding en dranken. Maar ook in het buitenland zijn onze producten erg begeerd. In deze reeks lees je hoe onze voedingsbedrijven voet aan wal zetten op nieuwe exportmarkten en zo jobs creëren in eigen land. Zo verovert Kasteelbrouwerij Vanhonsebrouck de Amerikaanse markt met hun blikjes bier. Of het liefde is op het eerste.. blik? Dat ontdek je hier. Smaakmaker Flavence lanceerde onlangs een gamma aan biologische aroma’s, en loopt zo voor op trends en de Europese wetgeving.
Meer internationaal nieuws via de nieuwe food.be newsletter
Naast de 3 content formats, lanceert ons promotiemerk food.be binnenkort haar gloednieuwe nieuwsbrief. Zo blijf jij op de hoogte van de laatste food trends, internationale events en hoe goed onze Belgische voedingsbedrijven het doen in het buitenland. Want export is en blijft de groeimotor van onze sector. Meer info volgt binnenkort!