De Belgische voedingsindustrie is een vat vol prachtige verhalen en die zetten we ook deze week in de kijker met de food.be snacks: een reeks vol hapklare verhalen rond nieuwe investeringen, inspirerende innovaties, duurzame oplossingen, (internationale) erkenningen en meer van dat lekkers. Op het menu van deze week: Ortis en Solarec. Laat ze je smaken!
Voedingssupplementenproducent Ortis opent webshop voor Chinese markt
De laatste jaren bekoort de knowhow van Ortis de Chinezen die fan zijn van fytotherapie. Logisch ook, want de vraag naar buitenlandse kwaliteitsproducten neemt toe, en dat in combinatie met een stijgende, Chinese middenklasse die bewust omgaat met hun gezondheid. Net daarom lanceert Ortis haar eigen webshop, dat zich speciaal richt op de Chinese markt.
Solarec bouwt aan nieuwe mozzarellafabriek
Solarec verwerkt jaarlijks zo’n 1,35 miljard liter melk en blijft maar groeien. Naast de investering in een nieuwe mozzarellafabriek in Baudour, vernieuwt het bedrijf haar hoofdzetel in Recogne met een nieuwe productielijn en poedertoren.
Heeft jouw voedingsbedrijf ook iets te delen?
Ontdek hier wat onze 4 content formats voor jou kunnen betekenen