De Belgische voedingsindustrie is een vat vol prachtige verhalen. We zijn dan ook fier op vele de schitterende initiatieven, investeringen en innovaties van onze leden. Hun verhalen zet Fevia vanaf nu in de kijker met drie gloednieuwe “formats”.
Het eerste format dat we lanceren is de food.be snacks: een reeks vol hapklare verhalen rond nieuwe investeringen, inspirerende innovaties, duurzame oplossingen, (internationale) erkenningen en meer van dat lekkers. Op het menu van deze week: Westvlees, Moulins de Statte en Charles Liégeois. Laat ze je smaken!
Zonnepark Westvlees zorgt voor stroom, water… en schaduw
Westvlees, één van de grootste Europese spelers in de verwerking van varkensvlees, investeerde onlangs in een opmerkelijke innovatie, die zowel zorgt voor een duurzamere productie als voor tevreden medewerkers. Het bedrijf installeerde op haar bedrijfsparking innovatieve zonnepanelen die water opvangen en waaronder bijna driehonderd wagens groene stroom en schaduw vinden.
Waalse familiemolen toont zich solidair met Libanon
Op 4 augustus werd de haven van Beiroet opgeschrikt door een krachtige explosie. Tienduizenden mensen werden op slag dakloos en er dreigde een tekort aan voedsel. Een stroom aan internationale solidariteit kwam op gang. Ook het Waalse molenaarsbedrijf ‘Moulins de Statte’ droeg zijn steentje – of beter, zijn graantje – bij.
Charles Liégeois, (h)eerlijke koffie van boon tot kopje
Café Liégeois, de 4e grootste Belgische koffiebrander, kondigt een naamswijziging aan en wordt Charles Liégeois. Het familiebedrijf neemt zo de naam over van haar oprichter voor dezelfde koffie. Dé gelegenheid om een Belgisch bedrijf te (her)ontdekken dat respect voor tradities, voor smaak en voor onze planeet hoog in het vaandel draagt.
Heeft jouw voedingsbedrijf ook iets te delen?
Ontdek hier wat onze 3 nieuwe content formats voor jou kan betekenen