food.be snacks: bite-size nieuwtjes van onze leden

22.09.2020

De Belgische voedingsindustrie is een vat vol prachtige verhalen. We zijn dan ook fier op vele de schitterende initiatieven, investeringen en innovaties van onze leden. Hun verhalen zet Fevia vanaf nu in de kijker met drie gloednieuwe “formats”.

Het eerste format dat we lanceren is de food.be snacks: een reeks vol hapklare verhalen rond nieuwe investeringen, inspirerende innovaties, duurzame oplossingen, (internationale) erkenningen en meer van dat lekkers. Op het menu van deze week: Alpro en Leopold 7. Laat ze je smaken!

Alpro blijft investeren in gezondheid en planeet

Alpro, al jaren de voortrekker op het vlak van plantaardige voeding en dranken, wordt dit jaar 40 jaar.  Met nieuwe actieplannen rond onder andere biodiversiteit, waterverbruik, 100% recycleerbare verpakkingen en nog meer plantaardige ingrediënten blaakt het bedrijf duidelijk nog steeds van de ambitie. Om die plannen waar te maken kondigt Alpro een extra investering aan van 30 miljoen euro.

Lees meer

Brouwerij Leopold 7 en bakkerij Champain vermijden samen voedselverlies

Slechts enkele kilometers scheiden Brouwerij Leopold 7 en bakkerij Champain. Allebei streven ze naar een duurzame voedingsproductie. En dus staken de oprichters Charles-Edouard Jolly (van bakkerij Champain) en (Nicolas Declercq) van Brasserie Leopold 7 de koppen bij elkaar. Samen kwamen ze op de proppen met een eenvoudig maar origineel plan. Het idee is om elkaars nevenstromen te valoriseren en zo voedselverlies te vermijden. De korte keten in de praktijk kortom!

Lees meer

Heeft jouw voedingsbedrijf ook iets te delen?
Ontdek hier wat onze 3 nieuwe content formats voor jou kan betekenen