De Belgische voedingsindustrie is een vat vol prachtige verhalen. We zijn dan ook fier op vele de schitterende initiatieven, investeringen en innovaties van onze leden. Hun verhalen zet Fevia vanaf nu in de kijker met drie gloednieuwe “formats”.
Het eerste format dat we lanceren is de food.be snacks: een reeks vol hapklare verhalen rond nieuwe investeringen, inspirerende innovaties, duurzame oplossingen, (internationale) erkenningen en meer van dat lekkers. Op het menu van deze week: Kasteel Brouwerij Vanhonsebrouck, Food n’Joy en Coca-Cola. Laat ze je smaken!
Speciaalbier uit blik van Kasteel Brouwerij Vanhonsebrouck moet Amerikanen bekoren
In het West-Vlaamse Izegem ligt het imposante brouwerijcomplex van Kasteel Brouwerij Vanhonsebrouck, met torens zoals een echt kasteel. Wat in 1865 begon als een kleine brouwerij, is vandaag een echte wereldspeler in het Belgisch bier. De kasteelbrouwerij blijft ook tijdens de crisis investeren, onder andere door met speciaalbier in blik buitenlandse markten te veroveren.
Food n’Joy innoveert met meer evenwichtige desserts en een bio-gamma
Het Waalse familiebedrijf Food n’Joy, dat onder andere feestelijke dessertjes maakt, speelt in op de veranderende vraag van consumenten met een aangepaste productsamenstelling en een gloednieuw gamma bio producten. “In een maatschappij die voortdurend verandert, is het ontwikkelen van nieuwe, innovatieve producten én processen cruciaal om competitief te blijven”, verklaart Arnaud Bonnel, Managing Director van Food n'Joy.
Coca-Cola Anderlecht kleurt groen dankzij zonnepanelenpark en windturbineproject
Coca-Cola huldigde samen met Marie-Christine Marghem, Federaal Minister van Energie, Leefmilieu en Duurzame Ontwikkeling een zonnepanelenpark in van 4.122 panelen op hun hoofdkantoor in Anderlecht. De installatie bespaart Coca-Coca jaarlijks 295 ton CO2. Tegelijk kondigden Coca-Cola en Luminus hun windturbineproject aan op dezelfde site. Een primeur voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest!
Heeft jouw voedingsbedrijf ook iets te delen?
Ontdek hier wat onze 3 nieuwe content formats voor jou kan betekenen