De Fevia Jaarvergadering van 4 december was weer een mooie samenkomst van de voedingsindustrie en haar stakeholders. Dit jaar was een extra reden om te vieren: de vernieuwde website www.food.be werd officieel gelanceerd.
De website www.food.be is sinds 2013 uitgegroeid tot dé referentiesite voor Belgische voedingsbedrijven en hun producten, met maandelijks gemiddeld 10.000 unieke bezoekers uit alle hoeken van de wereld.
Vorig jaar ontwikkelden we een nieuwe merkidentiteit voor Fevia en “Food.be – Small country. Great food”, het merk waarmee de Belgische voedingsindustrie de sterktes van haar bedrijven en hun producten promoot in binnen- en buitenland. Die branding trekken we nu door op de vernieuwde website, met meer nadruk op het Belgische karakter en de smakelijkheid van onze producten.
De nieuwe site inspireert en overtuigt de internationale bezoekers van de kwaliteit, diversiteit en het innovatieve karakter van Belgische voeding en dranken en leidt hem via handige zoekfuncties naar de pagina’s van de 1.200 bedrijven. Op deze manier versterken we het imago van Belgische voeding en dranken en reiken we de bedrijven op de site extra cliënteel aan uit binnen- en buitenland.
Nieuw is ook de eventspagina, waarop bezoekers in één oogopslag ontdekken welke Belgische voedingsbedrijven bijvoorbeeld aan een voedingsbeurs deelnemen. Zo leiden we meer beursbezoekers naar hun beursstand, zoals onlangs op SIAL Paris.
Alle bedrijven op de site worden na nieuwjaar uitgenodigd om hun gegevens aan te vullen of te actualiseren met een handige online tool.
Fevia leden zetten we extra in the picture met nieuws, beeldmateriaal en knappe verhalen, die we delen via social media. Heeft u nieuws dat u graag via food.be de wereld instuurt? Fijn! Stuur een mailtje naar tvdv@fevia.be.