Zet je als voedingsbedrijf graag het natuurlijk karakter van jouw producten in de kijker, maar weet je niet hoe? Of wil je graag de hoeveelheid verpakkingen minderen, rekening houdende dat verpakking een functionele en onderscheidende functie heeft? Zit jouw bedrijf in de digitale transitie en hoe word je dan precies een digitaal expert en hoe communiceer je op het web? Of wil je de competitieve slagkracht van jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen, om uiteindelijk de wereld te veroveren? Al deze vragen staan op het menu op “Food Connections”, het jaarevent dat Fevia Wallonie en Wagralim voor het eerst samen organiseren, op 12 september. Laat je inspireren om samen te innoveren en te investeren in de toekomst van Waalse voedingsbedrijven.
De Waalse voedingsindustrie is een groeiende kmo-sector en een belangrijke speler in de Waalse economie. Om te groeien en competitief te blijven, moeten voedingsbedrijven innoveren. Dit jaar sloegen Fevia Wallonie, de federatie van de Waalse voedingsindustrie, en haar innovatiepool Wagralim de handen in elkaar om voor het jaarevent Food Connections. Het doel? De Waalse voedingsindustrie naar een hoger niveau te tillen. Alle actoren uit de sector worden op 12 september verwacht in het Kasteel van Hélécine. Laat je inspireren door de seminaries en workshops en wissel tijdens het netwerkmoment van gedachten met partners. Voor leden van Fevia Wallonie en Wagralim is het event bovendien gratis: jouw voedingsbedrijf mag die dag uiteraard niet ontbreken, toch?
Inspiratie nodig om te innoveren?
Op Food Connections kan je deelnemen aan 9 inspirerende en innoverende seminaries. Eén seminarie gaat bijvoorbeeld over ‘natuurlijke’ voeding en wordt gegeven door de consultant Dominique Taeymans, consultant van FOODREG CONSULT. Natuurlijke voeding is een segment dat tegenwoordig trending is bij de consument. Hoe speel je daar als bedrijf precies op in en hoe benadruk je het natuurlijk karakter van jouw product? Daarvoor baseer je je best op de ISO-norm (19657), die technische criteria vaststelt om een voedselingrediënt als natuurlijk te beschouwen en als zodanig aan de consument te presenteren. Via het interview (in het Frans) van Wagralim met Dominique krijg je alvast een voorsmaakje van de seminarie.
Daarnaast hebben Fevia Wallonie en Wagralim nog andere seminaries in petto over belangrijke thema’s voor de Waalse voedingsindustrie: van de digitalisering en web influencers, tot de meest innovatieve technieken op het gebied van design, export of supply chain, enz. Je wordt eveneens ondergedompeld in de geschiedenis van voeding, zodat je nieuwe opportuniteiten vanuit een andere invalshoek te zien krijgt. Wil je meer weten over wat jou die dag te wachten staat? Bekijk het volledige Food Connections programma.
Op zoek naar partners?
Zoek niet verder. Op Food Connections brengen we jou in contact met meer dan 300 actoren uit de agrovoedingssector: CEO’s, sales en marketing managers, O&O managers, kwaliteit en productie... Verder kan je ook B2B contacten leggen en krijg je de kans om er toekomstige partners en medewerkers te ontmoeten.
Die dag is het Kasteel van Hélécine ook gevuld met bedrijven die actief zijn op het domein van verpakkingen, ingrediënten, IT-oplossingen, marketing & communicatie, opleiding, distributie, enz.. Dit event is een unieke gelegenheid om ideeën uit te wisselen en kansen te creëren voor jouw bedrijf.
Waar wacht je nog op om je in te schrijven?
Eén adres: www.foodconnections.com