Danone engageert zich om verder te gaan dan de WHO-aanbeveling

11.10.2023

Belgische voedingsbedrijven willen consumenten laten genieten, maar helpen hen ook om gezond en evenwichtig te leven. Voedingsbedrijf Danone engageert zich al jaren om de samenstelling van haar producten te verbeteren, en met succes. Ze slaagde erin om de hoeveelheid toegevoegde suikers in verse zuivelproducten tussen 2012 en 2021 met 18,6% te verminderen.

Danone’s Impact Journey

Begin 2023 publiceerde Danone haar nieuwe ‘Impact Journey’, met concrete doelstellingen rond het brengen van gezondheid via voeding, het behouden en herstellen van de natuur, en steunen van mensen en gemeenschappen. Ook in België heeft het bedrijf heel wat ambities en initiatieven om onze positieve impact op de samenleving te vergroten. Meer informatie is te vinden op www.danonebelgie.be.

Blijven stappen zetten

Gezondheid, in het bijzonder die van kinderen, is een focus in deze duurzaamheidsambities. Danone België gaat voor maximum 10g suiker per 100g in producten bestemd voor kinderen tegen 2025. Zo gaat het bedrijf verder dan de aanbeveling van de Wereldgezondheidsorganisatie, die op 12,5g per 100g ligt. Elke verandering gebeurt stapsgewijs. In 2022 lanceerde Danone reeds een specifiek Actimel-gamma voor kinderen, met meer dan de helft minder toegevoegde suikers dan de klassieke Actimel.