De Mechelse brouwerij Het Anker zet een steunactie op poten voor verenigingen, die noodgedwongen hun activiteiten tijdelijk moeten stopzetten. Het Anker maakt aan een vriendenprijs gepersonaliseerde, houten bierkistjes voor hen, zodat verenigingen de kistjes met winst kunnen verkopen. De actie draaide uit tot een echt succes: verenigingen bestelden 5.062 kistjes met bier. De verkoop van die kistjes leverde hen bijna 50.000 euro op!
10 euro winst per verkocht geschenkkistje
De opzet is eenvoudig maar effectief: de brouwerij maakt houten geschenkkistjes, gepersonaliseerd met het logo van de vereniging. In elk kistje zitten er 2 flessen Gouden Carolus van 75cl. Verenigingen kopen de kistjes aan 10 euro en kunnen die vervolgens verkopen aan 20 euro. Zo maken ze per verkocht kistje 10 euro winst. Maar liefst 38 verenigingen tekenden zich in op het aanbod. Ze bestelden samen 5.062 kistjes bier, wat elke club ongeveer 1.000 euro of meer opleverde. De actie was oorspronkelijk bedoeld voor Mechelse verenigingen, maar gezien het succes breidde de brouwerij het aanbod uit naar verenigingen over het hele land.
Een warme boodschap in deze sombere tijden
Door de tijdelijke sluiting van de horeca zijn heel wat brouwerijen getroffen. Maar ook heel wat verenigingen moeten noodgedwongen hun activiteiten voor de komende weken annuleren. Met deze actie stuurt brouwerij Het Anker een warme en positieve boodschap uit. “Gezien veel geplande activiteiten ten voordele van de club momenteel niet kunnen doorgaan, hopen we dat broodnodige steuntje in de rug op deze manier te kunnen geven”, zegt eigenaar Charles Leclef. Eerder dit jaar steunde Het Anker ook de Mechelse horeca en handelaars door hen gratis blikjes van het Maneblusser stadsbier te schenken bij de heropening in de binnenstad.
Heeft jouw voedingsbedrijf ook iets te delen?
Ontdek hier wat onze 3 nieuwe content formats voor jou kunnen betekenen