Alpro blijft investeren in gezondheid en planeet

22.09.2020

Alpro, al jaren de voortrekker op het vlak van plantaardige voeding en dranken, wordt dit jaar 40 jaar.  Met nieuwe actieplannen rond onder andere biodiversiteit, waterverbruik, 100% recycleerbare verpakkingen en nog meer plantaardige ingrediënten blaakt het bedrijf duidelijk nog steeds van de ambitie. Om die plannen waar te maken kondigt Alpro een extra investering aan van 30 miljoen euro.

Innovatie voorop

Alpro is de plantaardige pionier op het vlak van gezonder eten en duurzaam leven. Het bedrijf innoveert al jaren om te streven naar meer evenwichtige en duurzame voeding. Vandaag kan de consument kiezen uit een waaier aan plantaardige producten die beantwoorden aan de nieuwe verwachtingen van onze maatschappij. Zo wil Alpro meer flexitarische voedingspatronen promoten door steeds meer producten aan te bieden met meer variatie en smaak.

“Meer en meer consumenten zijn zich ervan bewust dat we onze eetgewoonten moeten aanpassen om onze planeet te beschermen. We moeten er dus over waken dat de manier waarop we voedsel produceren en consumeren duurzamer wordt. Plantaardige voeding kan bijdragen aan een meer evenwichtig en duurzaam voedingspatroon. Innovatie is uiteraard de kern van wat we doen”, aldus Ann De Jaeger VP General Counsel & Head of Corporate Affairs bij Alpro.

Feeding our Future with Plants

Sinds 2018 draagt Alpro het B Corp certificaat, waardoor het deel uitmaakt van een netwerk van bedrijven die sociale en ecologische doelstellingen combineren met groei. Met "Feeding our Future with Plants" zet de plantaardige pionier nog een stap verder om tegen 2025 een meetbare transitie naar meer plantaardige eetgewoonten te bevorderen. Om deze doelstelling te realiseren gaat Alpro aan de slag met concrete engagementen op vlak van gezondheid en duurzaamheid.

“We willen onze visie voor de toekomst concreet maken met verschillende acties die plantaardige voeding bevorderen. Het gaat bijvoorbeeld over het opstellen van duidelijke actieplannen om meer aandacht te geven aan onze impact op het milieu, meer oog voor biodiversiteit en watergebruik, het gebruik van 100% recycleerbare verpakkingen, en een meer divers aanbod om nog meer plantaardige ingrediënten te gebruiken.”

De producten van Alpro, dat onderdeel is van Danone, worden vandaag al in meer dan 50 landen verkocht. Het bedrijf is vastbesloten om een voortrekkersrol te blijven spelen en gaat meer dan 30 miljoen euro investeren in productievestigingen in eigen land (Wevelgem) en het VK (Kettering). Zo kan het bedrijf snel inspelen op de snel groeiende vraag naar plantaardige producten.

Meer info in het persbericht: klik hier