17.03.2022

Food Future Academy: Hoe krijgt jouw bedrijf de "thumbs up" van Greta Thunberg?

Events door Fevia

Nee, we willen je niet op de poster van Greta's klimaatjongeren krijgen. Met de Food Future Academy willen we jouw bedrijf wel futureproof maken. Hoe? Met topsprekers die je inspireren hoe je duurzaamheid in jouw bedrijfsstrategie integreert. Schrijf je nu in voor de Food Future Academy op 17 maart van 9u tot 12u online en volledig gratis!

Volg de online sessie via deze link 

Laat je inspireren door deze topsprekers

Keynotes

De weg naar duurzaam ondernemen: van break-even goals tot positive pursuits

Jan Beyne, auteur van het boek 'De weg naar duurzaam ondernemen', beschrijft de belangrijkste stappen om met je organisatie positieve impact te genereren. Jan zal inzoomen op specifieke break-even goals met tips om negatieve impact zoveel mogelijk weg te werken en zal toelichten op hoe je positieve impact binnen een organisatie kan opstellen. Hij hanteert hiervoor de Future Fit Business Benchmark.

De mond vol van duurzaamheid, maar hoe heeft je strategie echt impact?”

Vanuit de ambities van de EU Green Deal zoomt Dirk Le Roy, managing director van Sustenuto in op de belangrijkste duurzaamheidsuitdagingen in de voedingssector. We bekijken hoe je als voedingsbedrijf je duurzaamheidsaanpak strategisch kan onderbouwen om meetbare impact te creëren.

Duurzaam ondernemen: Pak het aan!

Duurzaam ondernemen heeft een ernstig aanpak noding. Een strategische aanpak. Een aanpak met visie naar de toekomst. Een aanpak van mogelijke “pitfalls”. Een aanpak van continue verbeteren. Pak het aan! Nikolay A. Dentchev, Professor MVO en Ondernemerschap aan de Vrije Universiteit Brussel legt uit hoe je duurzaam ondernemen best aanpakt. 

Voedingsbedrijven & sponsors

  • voedingsbedrijven (La Lorraine, Puratos en Spadel) delen ook hun ervaringen rond duurzaam ondernemen. Ontdek hun getuigenis met tips en tricks om zelf aan de slag te gaan.
  • Wat zijn de opportuniteiten in het thema duurzaamheid? (Deloitte) 
    Voedingsbedrijven zien hun sector in snel tempo veranderen en zien vele uitdagingen naderen. Deloitte is ervan overtuigd dat binnen dit snel veranderende kader, verschillende opportuniteiten liggen voor voedingsbedrijven. Welke opportuniteiten er zijn, op welke manier er gestructureerd een visie kan gevormd worden en hoe deze op een pragmatische manier te vertalen naar uw bedrijf, vertellen wij graag op 14maart tijdens onze webinar.

  • 4 instrumenten om je duurzaamheidsstrategie succesvol uit te voeren en tot tastbare resultaten te komen (Möbius Business Redesign)
    Ongeacht hun grootte of maturiteit zien we organisaties worstelen met de effectieve implementatie van een duurzaamheidsstrategie. Het blijkt dan ook dat slechts twee procent van deze duurzaamheidsprogramma's in bedrijven echt succesvol is. Gelukkig kan je die slaagkansen aanzienlijk verhogen. Via enkele beste praktijken veranker je de duurzaamheidsaanpak in je volledige organisatie en verzeker je waardecreatie over de hele lijn.


Bruno Peelaers, Partner Deloitte Private & Best Managed Companies Director


Philippe Artois, Partner Deloitte Private & Future of Food Private Leader

​​​
​​​​​​Danielle Dewickere, Senior sustainability consultant, Möbius Business Redesign




Food Future Academy organiseert de komende 3 jaar voor de voedingsindustrie 8 thema-events rond duurzaamheid en circulair ondernemen. Het is een initiatief van Fevia Vlaanderen en maakt deel uit van Industriepartnerschap in het kader van het contract Ondernemerschap van VLAIO.