De Belgische voedingsindustrie is een vat vol prachtige verhalen en die zetten we ook deze week in de kijker met de food.be snacks: een reeks vol hapklare verhalen rond nieuwe investeringen, inspirerende innovaties, duurzame oplossingen, (internationale) erkenningen en meer van dat lekkers. Op het menu van deze week: Lotus Bakeries en Didden. Laat ze je smaken!
Producten van Lotus Bakeries vallen wereldwijd in de smaak
Dankzij het toenemende succes van de afgelopen jaren investeert Lotus Bakeries 150 miljoen euro in de toekomst. In eigen land komen er nieuwe productielijnen in de speculoosfabriek in Lembeke en de wafelfabriek in Courcelles, goed voor 50 à 70 nieuwe jobs. “Met het merknaam Biscoff willen we een wereldmerk uitbouwen”, vertelt CEO Jan Boone.
Sauzenproducent Didden verovert Rusland
Het begon allemaal met het maken van eigen mosterd. Vandaag produceert het familiebedrijf Didden een diversiteit aan sauzen, konfijten en dressings. Na Duitsland, Nederland, Noorwegen en Tsjechië, richt ze nu haar pijlen op de Russische markt. Zal de mayonaise pakken bij de Russen?
Heeft jouw voedingsbedrijf ook iets te delen?
Ontdek hier wat onze 4 content formats voor jou kunnen betekenen