De Belgische voedingsindustrie is een vat vol prachtige verhalen en die zetten we ook deze week in de kijker met de food.be snacks: een reeks vol hapklare verhalen rond nieuwe investeringen, inspirerende innovaties, duurzame oplossingen, (internationale) erkenningen en meer van dat lekkers. Op het menu van deze week: PepsiCo en Ceval Healthfood. Laat ze je smaken!
PepsiCo verdubbelt haar klimaatdoelstellingen
PepsiCo schakelt een versnelling hoger om te evolueren naar een veerkrachtiger en duurzamer voedingssysteem. Concreet streeft het bedrijf ernaar om de absolute broeikasgasemissies tegen 2030 in de hele waardeketen met meer dan 40% te reduceren. Ook de Belgische fabrieken van PepsiCo dragen actief bij aan die ambitieuze doelstellingen!
Ceval Healthfood gaat voor evenwichtigere koekjes
La Confiance zet met haar merk Ceval Healthfood al meer dan 40 jaar in op een evenwichtige voeding. Vanuit die filosofie herontwikkelde het bedrijf de biologische zemelenkoek Vitabran met meer vezels en minder suiker en zout. “Op een bepaald punt vind je de juiste balans en dit gaat dan gepaard met een symbolische sprong in de lucht van het hele productieteam, want iedereen heeft hier mee in geïnvesteerd”, vertelt productieverantwoordelijke Elise Burm.
Heeft jouw voedingsbedrijf ook iets te delen?
Ontdek hier wat onze 3 content formats voor jou kunnen betekenen