De Belgische voedingsindustrie is een vat vol prachtige verhalen en die zetten we ook deze week in de kijker met de food.be snacks: een reeks vol hapklare verhalen rond nieuwe investeringen, inspirerende innovaties, duurzame oplossingen, (internationale) erkenningen en meer van dat lekkers. Op het menu van deze week: Brouwerij Cornelissen en Coca-Cola. Laat ze je smaken!
Bier van Brouwerij Cornelissen steekt Atlantische Oceaan over
De familiebrouwerij Cornelissen brouwt al meer dan 160 jaar bier. Nu zet de brouwerij al 5 jaar lang in op export. Na Azië is Brouwerij Cornelissen rijp om een volledig nieuwe markt te verkennen: de Verenigde Staten. De eerste containers met een inhoud van 40.000 liter bier zijn momenteel de oversteek aan het maken.
Nieuwe flessen Coca-Cola bestaan uit minstens 50% gerecycleerd plastic
De petflessen van Coca-Cola bestaan voortaan uit minstens 50% gerecycleerd plastic. De flessen zien er hetzelfde uit, maar de positieve milieu-impact is significant: de totale investering levert een jaarlijkse besparing op van zo’n 9.000 ton nieuw plastic en 32% CO2.
Heeft jouw voedingsbedrijf ook iets te delen?
Ontdek hier wat onze 3 nieuwe content formats voor jou kunnen betekenen