De Belgische voedingsindustrie is een vat vol prachtige verhalen en die zetten we ook deze week in de kijker met de food.be snacks: een reeks vol hapklare verhalen rond nieuwe investeringen, inspirerende innovaties, duurzame oplossingen, (internationale) erkenningen en meer van dat lekkers. Op het menu van deze week: Chimay, PepsiCo en Danone. Laat ze je smaken!
Brouwerij Chimay laat frisse wind waaien op haar site
Brouwerij Chimay produceert niet alleen lekker bier en kaas, maar voortaan ook groene stroom. De brouwerij installeerde op haar productiesite in Baileux een windmolen. Het doel? 90% groene stroom produceren, ofwel zo’n 5.200 megawattuur per jaar. Het project kadert bovendien in het Waalse sectorakkoord over energiegebruik.
PepsiCo investeert in duurzamere verpakkingen
PepsiCo wil tegen 2025 haar verpakkingen verduurzamen, in lijn met het sectorengagement www.verpakkingen2025.be. Het R&D-team nam de uitdaging onder de loep, en met een vleugje creativiteit kwamen ze met kleine aanpassingen die een groot effect hebben. Hun innovatieve chips zakjes, kleinere verpakkingen en drankflessen met gerecycleerd materiaal leveren jaarlijks al een besparing op van 1255 vrachtwagenladingen!
Danone ondertekent de Belgian Alliance for Climate Action
Zuivelbedrijf Danone treedt toe tot de Belgian Alliance for Climate Action. De klimaatalliantie verbindt zich ertoe ambitieuze, science-based targets te stellen voor de nabije toekomst. “One Planet. One Health”, het actiekader van Danone, is historisch verbonden met de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties. Het bedrijf wil daarbij het voortouw nemen in de overgang naar een betere en duurzamere wereld.
Heeft jouw voedingsbedrijf ook iets te delen?
Ontdek hier wat onze 3 nieuwe content formats voor jou kunnen betekenen