14.09.2021

Food Future Academy - Communiceren rond duurzaamheid: green leader of greenwashing?

Events door Fevia

Hoe communiceer je op een geloofwaardige manier over jouw duurzaamheidsaanpak met klanten, medewerkers en consumenten? Het is wellicht herkenbaar: je werkt dagelijks aan een doordachte duurzaamheidsstrategie, maar worstelt om die goed over te brengen… Tijdens de tweede sessie van de Food Future Academy, op 14 september van 9u tot 12u, geven topspreker je antwoorden en inspiratie! Mis het dus niet: de sessie zal online doorgaan en is volledig gratis.

Laat je inspireren door deze topsprekers  

Raadpleeg hier het volledig programma

Vijf tips om medewerkers te activeren voor het thema duurzaamheid​​​​​​

Frank van Ooijen is een expert duurzaamheid en communicatie met ruime ervaring in de voedingsindustrie, bij onder andere Unilever, Nutreco, FrieslandCampina en Carlsberg. Vanuit zijn ervaring zal hij inzoomen op de interne stakeholders van organisaties. Aan de hand van vijf concrete tips toont Frank je hoe als bedrijf je eigen team kunt meekrijgen en jouw duurzaamheidsstrategie intern doet aanslaan.

Drie voorwaarden om impactvol te communiceren over duurzaamheid

Dimitri Barbé oprichter en zaakvoeder van make sense, focust op communiceren over duurzaamheid binnen een B2B context. Hij neemt je mee in een helder traject om duurzaam te ondernemen en daar open en eerlijk over te communiceren naar je klanten en stakeholders. Zowel de functionaliteit van je product of dienst, de sociale meerwaarde van je organisatie en de emotionele klik met je klanten staan daarbij centraal.

Geloven Belgen wat bedrijven zeggen over duurzaamheid?

Het antwoord is nee. En het is een overtuigde nee: 93% van de Belgen geloven bedrijven niet. Wim Vermeulen, Docent Solvay Business School en auteur van het boek ‘De Duurzame Belg’, licht toe waarom de meerderheid van de Belgen niet geloven in de duurzaamheidsinitiatieven van bedrijven en toont hoe je als bedrijf hier best mee kan omgaan.

  • Bovendien delen 3 voedingsbedrijven (Danone, Java Coffee en Vandemoortele) ook hun ervaringen met duurzaamheidscommunicatie. Ontdek hun getuigenis met tips en tricks om zelf aan de slag te gaan.
  • And last but not least krijg je van de communicatiespecialisten van Com&Co, Schuttelaar & Partners en Pantarein waardevolle tips rond duurzaamheidscommunicatie, die ze met praktijkvoorbeelden illustreren.

Volg het event live via deze URL: https://fevia.live-events.live/

Food Future Academy organiseert de komende 4 jaar voor de voedingsindustrie 8 thema-events rond duurzaamheid en circulair ondernemen. Het is een initiatief van Fevia Vlaanderen en maakt deel uit van Industriepartnerschap in het kader van het contract Ondernemerschap van VLAIO.