Chaque semaine, nous résumons pour vous la façon dont la voix de l'industrie alimentaire est relayée dans les médias. Découvrez ci-dessous les parutions les plus marquantes.
Belgian Pledge 3.0
De Belgian Pledge is een initiatief van de Belgische voedingssector waarbij 52 voedingsbedrijven, handelaars, restaurantketens en cateraars zich vrijwillig engageren om hun marketing naar kinderen jonger dan 12 jaar te beperken en aan strikte criteria te onderwerpen. Fevia, Comeos en UBA lanceren nu de Belgian Pledge 3.0: een vernieuwd engagement dat de lat opnieuw hoger legt, met verstrengde voedingskundige criteria om te mogen adverteren naar kinderen, een uitbreiding naar online influencers en een test met een klachtensysteem.
La Dernière Heure | Le secteur alimentaire encore plus strict dans ses publicités à destination des enfants | 11 novembre
RTBF | Les publicités à destination des enfants seront plus strictes dans le secteur alimentaire | 11 novembre
RTL | Le secteur alimentaire encore plus strict dans ses publicités à destination des enfants | 11 novembre
Brussels Times | Food sector pledges new rules on advertising to children | 12 novembre
Vilt | Voedingssector vernieuwt zijn Belgian Pledge | 12 novembre
Retail Detail | Voedingssector verscherpt regels rond reclame naar kinderen | 12 novembre
*En raison des droits d'auteurs, Fevia n'est pas autorisée à partager les articles.